Πληροφορίες

Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ
Α. ΚΥΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
  1. Πατρότητα πηγής (Authority)
  2. Επικαιρότητα (Recency)
  3. Ακρίβεια (Accuracy)
  4. Αντικειμενικότητα (Objectivity)
  5. Αξιοπιστία (Credibility)
Β. ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Την πολιτική απορρήτου και ασφάλειας
Χρησιμότητα -Ευελιξία – Χρηστικότητα – Αλληλεπιδραστικότητα - Σχεδιασμός-Αισθητική –Ευκολία στην πλοήγηση.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Α. ΚΥΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Πατρότητα πηγής (Authority)
  1. Θα πρέπει να ελέγχεται, ο τύπος domain από τον οποίο προέρχεται η πληροφορία (.gov, .edu, .org, κλπ) καθώς επίσης αν είναι αρμόδια για να δώσει τη σχετική πληροφορία.
  2. Μεγάλη προσοχή πρέπει να δίδεται στο ποιος έγραψε την ιστοσελίδα ή ποιος υπογράφει την πληροφορία (όνομα συγγραφέα, οργανισμού, ιδρύματος, e-mail, πληροφορίες επικοινωνίας) Επίσης να παρέχονται πληροφορίες για τη δράση του συγγραφέα οι οποίες ωστόσο θα πρέπει να διασταυρώνονται.
  3. Επίσης να ελέγχεται αν πρόκειται για προσωπική ιστοσελίδα, οπότε χρειάζεται προσοχή γιατί ενδεχομένως αναφέρονται απόψεις που δεν είναι αντικειμενικές.
Επικαιρότητα (Recency)
  1. Να ελέγχεται αν η σελίδα είναι ενημερωμένη με αναφορά της ημερομηνίας τελευταίας ενημέρωσης του ιστότοπου.
  2. Θα πρέπει η ημερομηνία δημοσίευσης της πληροφορίας να είναι πρόσφατη.
  3. Γενικώς να ελέγχεται αν ο συγγραφέας έχει εγκαταλείψει την ιστοσελίδα, οπότε και οι πληροφορίες δεν είναι επίκαιρες.
Ακρίβεια (Accuracy)
  1. Κάθε πληροφορία που αναφέρεται να είναι τεκμηριωμένη (δηλαδή να αναφέρονται πρωτότυπες πηγές, άλλοι ιστότοποι για διερεύνηση βιβλία, περιοδικά, κλπ), σαφής, λεπτομερής και κατανοητή.
  2. Αν είναι αναπαραγωγή από άλλες πηγές, θα πρέπει να γίνεται έλεγχος μήπως η πληροφορία έχει υποστεί αλλοιώσεις.
Αντικειμενικότητα (Objectivity)
  1. Η αναπαράσταση της πληροφορίας να μη είναι μονόπλευρη, αλλά να γίνεται από πολλές οπτικές, σε όλα τα επίπεδα και να είναι απαλλαγμένη από κοινωνικές, πολιτικές, εθνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές προκαταλήψεις.
  2. Σαφώς και θα πρέπει να ελέγχονται και να αξιολογούνται αναλόγως οι στόχοι και οι σκοπιμότητες που εξυπηρετούν αυτόν που θέτει την πληροφορία.
Αξιοπιστία (Credibility)
Θα πρέπει να δίδεται μεγάλη προσοχή στα εξής :
  1. Ποιος είναι ο λόγος δημιουργίας της ιστοσελίδας
  2. Ποιος ο ο σκοπός και οι στόχοι της πληροφορίας (διαφημιστικός, κερδοσκοπικός, πολιτικής ή θρησκευτικής προπαγάνδας, κλπ)
  3. Να υπάρχει τακτική ενημέρωση. ( Πχ παλιά στατιστικά στοιχεία είναι εξίσου άχρηστα με τα ανώνυμα στατιστικά στοιχεία)
  4. Να γίνονται αναφορές σε συναφείς εργασίες και βιβλιογραφία.
  5. Να μη υπάρχει ανωνυμία
  6. Να μη υπάρχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη
Β. ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Καλή αξιολογική εικόνα δίνουν και τα εξής:
Πολιτική απορρήτου και ασφάλειας
  1. Να παρέχεται ξεκάθαρη δήλωση πολιτικής απορρήτου για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων του χρήστη. Οι πληροφορίες που ενδεχομένως εισάγονται από το χρήστη δεν μοιράζονται με κανέναν τρίτο.
  2. Να είναι απαλλαγμένη από διαφημίσεις.
Χρησιμότητα -Ευελιξία – Χρηστικότητα - Σχεδιασμός-Αισθητική –Ευκολία στην πλοήγηση.
  1. Να μπορεί να τροποποιηθεί η εμφάνιση ανάλογα με τους χρήστες.
  2. Να διευκολύνονται στην πλοήγηση και άτομα με ειδικές ανάγκες, (δυσκολίες στην όραση, ακοή, κίνηση κλπ)
  3. Να λειτουργούν οι τυχόν υπάρχοντες σύνδεσμοι προς άλλες σελίδες.
  4. Να υπάρχει δυνατότητα εμφάνισης της ιστοσελίδας και σε άλλες γλώσσες.
  5. Το μέγεθος της γραμματοσειράς να είναι ικανοποιητικό να δίδεται δυνατότητα επιλογής μεγέθους και τύπου γραμματοσειράς, (κάποιες πληροφορίες σε κείμενο αρκετά μικρού μεγέθους δυσκολεύουν τον χρήστη ).
  6. Να υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στην πληροφορία σε μέλη μειονοτήτων που μένουν στη χώρα
  7. Να παρέχεται η δυνατότητα για εύκολη πλοήγηση ώστε ο χρήστης να πετυχαίνει το σκοπό του γρήγορα και αποτελεσματικά χωρίς πολλές περιπλανήσεις.
  8. Να υπάρχει δυνατότητα χρήσης μηχανής αναζήτησης
  9. Να υπάρχει χάρτης πλοήγησης της ιστοσελίδας
  10. Να υπάρχουν λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου,
  11. Να παρέχεται η δυνατότητα στο χρήστη να λαμβάνει ενημερωτικά δελτία
  12. Να υπάρχει κοινότητα επισκεπτών για επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων.
  13. Η παροχή πληροφοριών να παρέχεται δωρεάν.
  14. Ο σχεδιασμός, η μορφή, το χρώμα, και η αισθητική της ιστοσελίδας, να δρούν ξεκούραστα, φιλικά και και να δημιουργούν αίσθηση άνεσης για το χρήστη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου